ZX Spectrum, Διαβάζοντας την οθόνη

Πολλές φορές στα προγράμματά μας, χρειάζεται να βρούμε κάτι που έχει εμφανιστεί στη οθόνη μας. Οι δύο παρακάτω τρόποι, αναφέρονται ο μεν ένας σε εύρεση μεμονωμένου pixel, οι δε άλλος σ' ολόκληρο χαρακτήρα.

Στα μεμονωμένα pixel μας βοηθά η συνάρτηση POINT. H συνάρτηση POINT, μας επιστρέφει την τιμή 1 αν το pixel έχει το χρώμα του ink, ή τη τιμή 0 αν έχει το χρώμα του paper. Δέχεται δύο παραμέτρους εντός παρενθέσεων, που είναι οι συντεταγμένες του pixel, Π.Χ.:

10 CLS
20 PLOT 50,50
30 PRINT AT 2,2;POINT(50,50)
40 PRINT AT 3,2;POINT(60,60)

H SCREEN$ είναι το ακριβώς αντίθετο του PRINT AT, δηλαδή διαβάζει από τις δοθείσες συντεταγμένες ένα χαρακτήρα, οι συντεταγμένες δίνονται μέσα σε παρενθέσεις. Π.Χ.:

10 CLS
20 PRINT AT 5,6;"a"
30 PRINT AT 7,6;SCREEN$(5,6)

Τέλος, αν το περιεχόμενο της οθόνης μας θέλουν να το αποθηκεύσουμε, δίνουμε την παρακάτω εντολή:

SAVE "test" SCREEN$

και τη φορτώνουμε με την εντολή:

LOAD "" CODE  

ZX_Jim Greece

e-mail: dcotsos2015@gmail.com